מה משותף לאמא רחל ולאברהם אבינו? \\ מירי שניאורסון

מירי שניאורסון No Comments on מה משותף לאמא רחל ולאברהם אבינו? \\ מירי שניאורסון
מערת המכפלה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרצון החזק של אברהם אבינו אבי האומה לראות אלוקות הכמיהה לכוון לרצון ה' יתברך וכמובן מידת הוויתור והמסירות נפש שלהם לבניהם ובנותיהם. אנחנו כולנו.

מסופר שכאשר כ"ק האדמו"ר רבי שלום בער מליובאוויטש (הרש"ב) זיע"א, היה בין ארבע-חמש, הוא נכנס לחדרו של סבו כ"ק הרבי הצמח צדק זיע"א, בשבוע בו חלה פרשת וירא.

סבא, שאל, מדוע נראה ה' לאברהם אבינו ואינו נראה לנו? והצמח צדק ענה: כשיהודי צדיק מחליט בגיל תשעים ותשע שהוא צריך למול את עצמו, ראוי הוא שה' ייראה אליו.

לכאורה התשובה הזו לא ברורה. המשמעות שלה היא שרק צדיק שמל את עצמו בגיל כזה ראוי שה' יתגלה אליו… אבל, רגע אחד. מה אנחנו למדים מהתגלות ה' אל אברהם אבינו? זה הרי כתוב בתורה מלשון הוראה ונוגע לחיינו ממש.

אנחנו למדים שגילוי זה של קדושה והארה אלוקית קיים בכל אחד מאיתנו בזכות מצוות מילה, ובפרט שאנו בני אברהם שמקבלים בירושה את כל ענייניו. עכשיו אפשר להבין גם את שאלת הנכד ותשובת הסב. אם ירשנו מאבינו אברהם את הגילוי הזה מדוע אנחנו לא רואים את ה'? והתשובה היא שהאור האלוקי נמצא בנו בירושה, אבל מי שרוצה לראות ממש בעין כמו אבינו אברהם, חייב להתאמץ כמו שהתאמץ אותו צדיק בגיל תשעים ותשע.



0 תגובות